Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden Schoonheidssalon.

Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden PUUR uw Schoonheidssalon ingeschreven bij KVK te Tiel onder nummer: 50771647

Artikel 1: Algemeen

1.1. PUUR uw Schoonheidssalon is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Tiel onder nummer 50771647 en is als ANBOS lid aangesloten bij De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorgingsbranche.

1.2. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen PUUR uw Schoonheidssalon en een cliënt waarop PUUR uw Schoonheidssalon deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk schriftelijk is afgeweken.

Artikel 2: Inspanning schoonheidssalon

2.1. De schoonheidsspecialiste zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

2.2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan schoonheidsspecialiste worden verteld.

2.3. PUUR uw Schoonheidssalon is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

2.4. De schoonheidsspecialiste zal de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.

Artikel 3: Afspraken

3.1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan PUUR uw Schoonheidssalon melden.

3.2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, wordt 50% van de behandeling in rekening gebracht.

3.3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de schoonheidsspecialiste de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.

3.4. PUUR uw Schoonheidssalon moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.

3.5. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van leden 3.2 en 3.5 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

Artikel 4: Persoonsgegevens en privacy

4.1. De cliënt voorziet de schoonheidsspecialiste bij de eerste behandeling van alle gegevens waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.

4.2. De schoonheidsspecialiste neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt ze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.

4.3. De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.

4.4. Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

4.5. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de schoonheidsspecialiste verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

Artikel 5: Betaling

5.1. PUUR uw Schoonheidssalon vermeld alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon en/of op de website.

5.2. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

5.3. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.

5.4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen.

Artikel 6: Aansprakelijkheid

6.1. PUUR uw Schoonheidssalon is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.

6.2. PUUR uw Schoonheidssalon is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.

6.3. Dit artikel is niet van toepassing in geval van opzet of grove schuld van PUUR uw Schoonheidssalon zelf.

Artikel 7: Klachten

7.1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na ontdekking mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaresse van PUUR uw Schoonheidssalon.

7.2. PUUR uw Schoonheidssalon moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven.

7.3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal PUUR uw Schoonheidssalon de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.

7.4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal de schoonheidssalon het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden, zie artikel 8.

7.5. Indien PUUR uw Schoonheidssalon en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorgingsbranche.

Artikel 8: Garantie

8.1. PUUR uw Schoonheidssalon geeft de cliënt 8 dagen garantie op de behandelingen en producten, indien duidelijk aantoonbaar en/of zichtbaar ongewenst resultaat.

8.2. Deze garantie vervalt indien, zie leden 8.3 t/m 8.7 van dit artikel.

8.3. De cliënt op de hoogte is gebracht door de schoonheidsspecialiste over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten.

8.4. De cliënt andere producten dan door de schoonheidsspecialiste geadviseerde producten heeft gebruikt.

8.5. De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd.

8.6. De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.

8.7. De cliënt de producten niet volgens het advies van de schoonheidsspecialiste heeft gebruikt.

8.8. Na een behandeling kan de huid een reactie geven de cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.

Artikel 9: Beschadiging en diefstal

9.1. PUUR uw Schoonheidssalon heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.

9.2. PUUR uw Schoonheidssalon meldt diefstal altijd bij de politie.

Artikel 10: Behoorlijk gedrag

10.1. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.

10.2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de schoonheidsspecialiste het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.

10.3. Bij PUUR uw Schoonheidssalon wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.

10.4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houdt aan de persoonlijke hygiëne regels.

Artikel 11: Recht

11.1. Op elke overeenkomst tussen PUUR uw Schoonheidssalon en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.

11.2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van PUUR uw Schoonheidssalon en gedeponeerd bij de KVK.

11.3. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.

11.4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

Openingstijden

maandag 09:00 – 18:00
dinsdag 09:00 – 21:00
woensdag 09:00 – 21:00
donderdag 09:00 – 18:00
vrijdag 09:00 – 18:00 
zaterdag Gesloten 
zondag Gesloten